CTR je odvozeno anglické zkratky Click-Trought Rate. Je to metrika, která představuje to, jak často je určitý prvek (reklama, banner, odkaz a další) proklikávaný a vyjadřuje tak efektivitu.
Jak se hodnota CTR měří?
Nejčastěji hodnotu najdete v procentech. Kdy 5% CTR je vyjádření takové, že 5 návštěvníků ze 100, kterým se prvek zobrazil prokliklo skrze něj.
Výpočet CTR
CTR (%) = počet prokliků / počet zobrazení * 100
Jak jej zvýšit?
Pokročilejší marketéři a majitelé webů se na tuto metriku zaměřují, když chtějí zvýšit výkon. A to lze docílit změnou pozice prvku, barvou nebo textací. Stejný objem návštěvnosti poté můžete mnohem více vytěžit. Nízké CTR vždy neznamená chybu. Setkat se můžeme i s kampaněmi, které mají CTR 0,2 % a jsou rentabilní. Zaměřit se na tuto metriku a sledovat její vývoj není nikdy na škodu.
V jakém rozsahu se pohybuje?
Webové stránky bez jakékoliv optimalizace mají CTR v rozsahu 0,5 – 3 %. Pokud analyzujete chování návštěvníka a upravíte svůj web, tak se můžete s CTR dostat až na desítky procent.