Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

LATEST NEWS
CONTACTS

CTR je odvozeno anglické zkratky Click-Trought Rate. Je to metrika, která představuje to, jak často je určitý prvek (reklama, banner, odkaz a další) proklikávaný a vyjadřuje tak efektivitu.

Jak se hodnota CTR měří?

Nejčastěji hodnotu najdete v procentech. Kdy 5% CTR je vyjádření takové, že 5 návštěvníků ze 100, kterým se prvek zobrazil prokliklo skrze něj.

Výpočet CTR

CTR (%) = počet prokliků / počet zobrazení * 100

Jak jej zvýšit?

Pokročilejší marketéři a majitelé webů se na tuto metriku zaměřují, když chtějí zvýšit výkon. A to lze docílit změnou pozice prvku, barvou nebo textací. Stejný objem návštěvnosti poté můžete mnohem více vytěžit. Nízké CTR vždy neznamená chybu. Setkat se můžeme i s kampaněmi, které mají CTR 0,2 % a jsou rentabilní. Zaměřit se na tuto metriku a sledovat její vývoj není nikdy na škodu.

V jakém rozsahu se pohybuje?

Webové stránky bez jakékoliv optimalizace mají CTR v rozsahu 0,5 – 3 %. Pokud analyzujete chování návštěvníka a upravíte svůj web, tak se můžete s CTR dostat až na desítky procent.

Zaujal tě článek? Dej nám zpětnou vazbu:

Hodnocení: 4.7 / 5. Hlasů: 39

Ještě žádné hodnocení 🙁 Buď první!

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *