Konverze je velmi důležitým kritériem pro úspěšnou marketingovou komunikaci. Je to vlastně uskutečnění/provedení vámi požadované akce zákazníkem. Jakoukoliv činnost, kterou zákazník v rámci vašeho webu provede, považujeme za konverzi. Často se o konverzích doslechneme v souvislosti s online reklamou.
Co může být požadovanou akcí?
- Samotná návštěva webu.
- Vyplnění online formuláře (poptávkového).
- Zavolání do firmy/provozovny/prodejny.
- Shlédnutí videa.
- Kliknutí na odkaz.
- Osobní návštěva firmy.
- Přihlášení se k odběru firemního newsletteru.
- Online nákup/prodej zboží/objednávka služby.
Když zákazníci prochází web dané firmy, provádí různé kroky. Už samotná návštěva webu je jedním z nich, dále prochází jednotlivé zboží, vybírá vhodné zboží, vkládá do košíku, poté se přepne do košíku, aby dokončil objednávku, případně rovnou zaplatil.
Dá se říci, že mnohdy nastane situace, kdy v určité fázi zákazník nákup vzdá, rozmyslí si jej, a tak říkajíc odpadne, takže k nákupu ani vůbec nedojde. Tomu se říká konverzní trychtýř, přičemž u každé kampaně se počítá konverzní poměr.
Pokud je konverze nastavena špatně či nevhodně, může být sice úspěšná, ale rozhodně vám nemusí zvyšovat tržby/zisk. Když je pro změnu hodně konverzí třeba v rámci internetového obchodu na jeden nákup, neřekne vám jejich počet vůbec nic.
Ve finále se vlastně nedozvíte vůbec nic, protože nebudete vědět, která konverze nakonec přinesla firmě úspěch, navíc zákazník se bude ve větším množství konverzí velmi špatně orientovat.
Na druhé straně ani příliš nízký počet konverzí není výhodou. Dobré je si předem stanovit plán, který se může zdát i hůře splnitelný a postupně jej upravovat.
Jak vypadá kontroverzní trychtýř u e-shopu?
- Návštěva e-shopu.
- Zobrazení produktu.
- Přidání produktu do košíku.
- Dodatečná nabídka.
- Nákup.
Přečtěte si další podobná témata: