Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

LATEST NEWS
CONTACTS

Proof of Concept (zkratka POC) je v překladu ověření konceptu, což můžeme definovat jako možnost ověřit si realizovatelnost a životaschopnost daného návrhu, bez ohledu na to, jestli se jedná o hmotný produkt, službu nebo nějaký proces.

To znamená, že tak zjistíme, jestli se dá teorie provést v praxi a jestli má nějaký smysl investovat nejen finanční prostředky, ale i čas do něčeho, co nebude úspěšné. Je dobré si položit několik důležitých otázek.

Je vlastně můj nápad praktický a užitečný?

  1. Pro jakou cílovou skupinu je určen?
  2. Přinese finální produkt/služba jedinečnou hodnotu pro tu správnou cílovou skupinu?
  3. Budou chtít potenciální zákazníci/uživatelé můj produkt/službu vůbec používat?
  4. Jaká by měla být cena mého nápadu?

Dá se říci, že Proof of Concept je základním kamenem Lean Startup přístupu. Dokáže ověřit, jestli má produktový koncept tohoto Startupu šanci přežít na trhu. Výsledkem POC je v podstatě odpověď ano nebo ne.

Mnozí podnikatelé/vizionáři, se této ověřovací metody bojí, protože by jim mohla ukázat, že to, co vymysleli, je úplně k ničemu a na trhu by to nemělo vůbec žádnou šanci a jejich nápad na produkt, by tak mohl skončit, aniž by začal. Je to zbytečné, protože jedině tak je možné zjistit, jestli budete úspěšní nebo to máte raději pustit z hlavy.

Přečtěte si další podobná témata:

Zaujal tě článek? Dej nám zpětnou vazbu:

Hodnocení: 4.7 / 5. Hlasů: 39

Ještě žádné hodnocení 🙁 Buď první!

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *