ROI (Return on Investment) je jedním z nejdůležitějších marketingových ukazatelů obchodní efektivity. Zkratka ROI pochází z anglického Return on Investments a méně často se také používá termín rentabilita investic. ROI indexem označujeme poměr čistého zisku k penězům investovaným a tím pádem udává zisk v procentech z utracené částky.
Je zarážející, že podle průzkumů 45 % firem vůbec ROI nekontroluje. To je velmi znepokojující, protože návratnost investic je jedním z nejdůležitějších ukazatelů úspěšnosti jakékoliv činnosti. Měření ROI je proto nezbytnou součástí jakéhokoliv marketingového plánu, protože poskytuje konkrétní informace o tom, zda jsou investice vynaložené na danou činnost opravdu efektivní a rentabilní.
Sledování ROI je tedy důležitým nástrojem pro zlepšení obchodní efektivity a díky němu můžete optimalizovat své marketingové aktivity tak, aby byly co nejefektivnější a generovaly co nejvyšší zisk. Je proto nutné, aby každá firma sledovala ROI a neustále se snažila maximalizovat návratnost svých investic.
Přečtěte si další podobná témata: