Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

LATEST NEWS
CONTACTS
Meeting v kanceláři

Lead management je jedním z mnoha anglických výrazů, které není nutné překládat, protože se v praxi běžně používá tak, jak je. Jde v podstatě o celý proces, kdy dochází k získávání nového zákazníka. Patří sem marketingové i obchodní procesy, které zahrnují vše od nalezení cílového trhu až po úplné uzavření obchodu se zákazníkem, včetně péče o tohoto zákazníka.

Co zahrnují jednotlivé procesy lead managementu?

  1. Potenciálního a zatím nekvalifikovaného zákazníka (jinak Suspect).
  2. Potencionálního zákazníka, který reagoval na marketingovou aktivitu (Prospect).
  3. Potencionálního zákazníka, který projevil konkrétní zájem o konkrétní obchodní nabídku (Lead, Qualified Lead nebo Qualified Prospect).
  4. Zákazník (firma nebo fyzická osoba), se kterým byl uzavřen obchod, protože nakoupil produkt/výrobek nebo službu (Customer).

Hlavním cílem lead managementu je jednoznačně identifikovat a zejména pak získat zákazníka, případně docílit opakovaného prodeje jakékoliv služby či výrobku/produktu zákazníkovi, kterého se nám již podařilo získat. Důležité je, aby proces, který bude pro tento cíl probíhat obsahoval vše, co je potřeba.

Co tento proces zahrnuje?

  1. Sběr aktuálních informací o trhu
  2. Analýza trhu, jejímž cílem je odhalit strukturu vybraného trhu, kam bude služba či výrobek umístěn (Segmentace/Market Segmentation)
  3. Určení potenciálu trhu
  4. Marketing
  5. Propagaci výrobku či služby
  6. Sběr informací o potencionálních zákaznících
  7. Nákupní preference a zájmy potencionálního zákazníka

Pokud chce být společnost schopna svou nabídku uskutečnit a dovést obchod až do úspěšného konce, tedy získat nového zákazníka a uzavřít s ním obchod, musí prostřednictvím lead managementu oslovit ty správné zákazníky.

To znamená, že musí vybrat takové, u kterých bude jistota, že danou nabídku (produkt nebo službu) opravdu potřebují a budou ochotni učinit rozhodnutí pro její nákup.

Nesmíme proto zapomínat ani na bezchybně vypracovanou psychologii prodeje, která by měla odpovídat zvolenému typu zákazníka, jeho zájmům, nákupním preferencím i typu nabídky produktu či služby, o kterou se jedná.

Výsledný počet nově získaných zákazníka by měl být co největší, aby odpovídal vynaloženému úsilí. Každá společnost má pro lead management vždy vypracovaný podrobný návod i postup, zahrnující ty nejzásadnější body, aby byl zákazník motivován ke koupi.

Jaké otázky by si měl každý, kdo produkt či službu nabízí položit?

  1. Jak získat co největší počet zájemců o danou nabídku?
  2. Jak motivovat každého návštěvníka v kamenné prodejně či na webové stránce, aby si něco koupil?
  3. Jak přimět získaného zákazníka, aby nakupoval pravidelně?
  4. Jak co nejlépe nakládat s daty získanými od nového zákazníka, aby z nich společnost dostala co nejvíce a docílila tak dalšího nákupu?

V praxi je běžné, že lead management nemusí souviset pouze s novými či stávajícími zákazníky, ale klidně se může používat i v rámci sítě dealerů/obchodních zástupců.

 

Samozřejmě vás v tom nenecháme samotné. Jsme agentura, která se věnuje online marketingu a rádi vám poradíme, jak lead management správně využít. Kontaktujte nás.

Zaujal tě článek? Dej nám zpětnou vazbu:

Hodnocení: 4.8 / 5. Hlasů: 44

Ještě žádné hodnocení 🙁 Buď první!

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *