SEO: Jde o efektivní marketingový kanál?

Jaký marketingový kanál je nejefektivnější? Těžko to takto obecně říci, protože pro každou firmu bude jiný. Může to být PPC, RTB, Affiliate, či inzerce ve zbožových srovnávačích. Nesmíme však zapomínat na SEO. A o něm si dnes povíme více. SEO vyžaduje v počátcích velkou práci, než se efekt začne projevovat. Většinou je to až po měsících kontinuální práce.

Co je SEO?

SEO je zkratka anglického označení Search Engine Optimalization, tedy optimalizace pro vyhledávače. A označuje několik metod, které si kladou za cíl, aby se vaše webová stránka zobrazovala na dobrých pozicích ve vyhledávačích. Nejdříve řeší on-page faktory, ty které jsou přímo na vaší stránce. Následně off-page faktory, které jsou mimo váš web.

SEO analýza

Základní SEO analýzu si zvládne firma udělat i sama. Pokud to ale myslíte se SEO vážně, tak je potřeba využít marketingové nástroje, které analyzují na jaké dotazy se vaše internetová stránka zobrazuje, jakou máte konkurenci a příležitosti ve vyhledávání. Na základě všech sesbíraných dat se vytvoří analýza klíčových slov a celková strategie.

Link building

Návaznou off-page SEO aktivitou je link building. Získávání zpětných odkazů na váš web, které by podpořili pozice ve vyhledávačích. Na tuto problematiku se podíváme v samostatném článku.

Cena

Aby měl tento kanál efekt, tak je potřeba zkontrolovat technické vlastnosti vašeho webu. Následně navrhnout dlouhodobou strategii a měřitelné cíle. Poté vytvářet obsah, jak na svém webu, tak i na partnerských webech (články, tiskové zprávy, video, podcasty atd.).

Orientační ceny SEO služeb:

  • Menší firma s webem o pár stránkách – 10 000 Kč/měsíc a více
  • Střední firma se stovkami podstránek – 30 000 Kč/měsíc a více
  • Velká firma nebo specifický (konkurenční) segment – 50 000 Kč/měsíc a více

Hodinová sazba SEO konzultanta/specialisty začíná na 1 000 Kč/hod. Pro detailní nabídku vyžadujeme informace od vás – o vašem podnikání, konkurenci, marži a mnoho dalších otázek.

Tipy

Máme pro vás pár základních tipů, na co si dát pozor určitě pozor:

  1. V případě, že nemáte zatím rozpočet na tento kanál, tak můžete začít sami se selským rozumem. Co bychom určitě nedoporučili, tak je výrazný nákup zpětných odkazů v katalozích, které nikdo nenavštěvuje.
  2. Vytvářejte hodnotný obsah pro vaše zákazníky. Ideálně takový, který hledají i ve vyhledávačích.
  3. Pokud už máte kvalitní obsah, technicky zvládnutý web (responzivní, rychle se načítá, validní kód,…), tak začněte svůj obsah propagovat. Získejte zpětné odkazy od partnerů, z médií a sociálních sítí.
  4. Obsah pravidelně aktualizujte.
  5. Inspirujte se konkurencí nebo firmami z odlišných oborů.

Novinky v SEO

Sledovat můžete náš blog, kde budeme pravidelně sdílet novinky a zkušenosti. Obecně blogy agentur a specialistů, jak v Česku, tak hlavně v zahraničí jsou dobrým zdrojem novinek, technik a případových studií.

Příklad z praxe

Jak může vypadat vývoj organické návštěvnosti z vyhledávačů Googlu a Seznamu, když je nastavena dlouhodobá strategie.

SEO - organická návštěvnost
Vývoj organické návštěvnosti v roce 2019 (kontinuální práce na SEO)

Jsme agentura, co se věnuje online marketingu a rádi vám kompletní SEO servis zajistíme. Využijte s námi sílu SEO a restartujte své podnikání. Kontaktujte nás.

 


 

Zaujal tě článek? Dej nám zpětnou vazbu:

Hodnocení: 4.7 / 5. Hlasů: 39

Ještě žádné hodnocení 🙁 Buď první!



Napsat komentář