Kontextová reklama je druh internetové reklamy, která se snaží vybrat relevantní reklamu na základě obsahu webové stránky, kde je zobrazena. Například na webové stránce s článkem o výběru sedačky by mohla být zobrazena reklama na nové sedaček a pohovek např. od e-shopu 4home. Reklama tedy souvisí s tématem webové stránky, na níž se zobrazuje.
Většina reklamních systémů, které se kontextové reklamy týkají, funguje na principu PPC (pay-per-click), při němž zadavatel reklamy platí za každý proklik na reklamu. Samotné reklamy jsou vybírány a obsluhovány automatizovanými systémy, které zohledňují totožnost uživatele a obsah webové stránky, na které se reklama zobrazuje.
Kontextová reklama se vyznačuje tím, že se snaží zobrazovat relevantní a užitečné reklamy pro uživatele, kteří navštíví danou webovou stránku. To může být pro návštěvníky přínosné, protože se mohou dozvědět o produktech nebo službách, které by jim mohly pomoci nebo je zajímají. Pro firmy je to zase dobrá příležitost, jak se dostat k potenciálním zákazníkům.
Přečtěte si další podobná témata: