Nativní reklama je typ reklamy, která se do médií vkládá mezi běžné články. Nativní inzerce na čtenáře působí jako běžný obsah daného média a není snadné ji odlišit od běžného textu. Zákon určuje, jakým způsobem má být sponzorovaná inzerce oddělena od ostatního obsahu.
Nativní reklama se využívá jak v tištěných, tak v on-line médiích a její hlavní výhodou je, že působí méně rušivě než jiné typy reklam. Čtenáři jsou totiž zvyklí na běžný obsah daného média a nativní reklama se jim tak jeví jako součást tohoto obsahu. Díky tomu je pravděpodobnost, že se na ni budou dívat déle a zaujme je, vyšší než u jiných typů reklam.
I přesto je ale důležité, aby nativní reklama byla relevantní a poutavá, aby opravdu zaujala a přiměla čtenáře k akci. Aby byla účinná, měla by být navržena tak, aby se co nejlépe hodila k danému obsahu a cílové skupině. Pokud bude nativní reklama kvalitní a zajímavá, může být pro firmy velmi účinnou formou reklamy.
Přečtěte si další podobná témata: