Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

LATEST NEWS
CONTACTS

Vlastníte jeden nebo více webů? Možná je to váš koníček, psát si blog nebo magazín a neplánujete na tom vydělávat. Na druhou stranu, proč nezhodnotit čas a úsilí, které jste do tvorby internetového projektu vložili. Představíme vám několik možností monetizace webu.

PPC – textová a bannerová reklama

Platba za proklik je asi nejjednodušší a nejrychlejší variantou, jak monetizovat web. Hlavní je vybrat správného provozovatele, protože je velký rozdíl ve vyplácených částkách. Pro každý obsah webu se bude hodit jiný. Doporučuji otestovat všechny a podle největšího objemu provize vybrat jednoho. Podstatné je i umístění, rozměry reklamních odkazů nebo bannerových ploch.

Provozovatelé PPC v ČR:

Prodej článků

Na prodej článků se lze pohlížet ze dvou stran, první varianta je článek, který je pro čtenáře hlavně informativní, přináší mu hodnotu, buduje značku, produkt nebo službu. V druhém pojetí jde o článek, který má za cíl přivést traffic na web inzerenta a zvýšit tak prodej. Ve druhém případě jde spíše o prodej zpětných odkazů.

Aby jste prodali na svém webu článek, ať už jakýkoliv, tak máte několik možností. Oslovíte inzerenta přímo, najmete si reklamní agenturu nebo využijete zprostředkovatele prodeje:

Affiliate

Tento typ se hodí hlavně pro obsahové konkrétně zaměřené weby např. na rybaření, finance, móda, hry,… Dále recenzní, kuponové, cashback portály. 

Co affiliate je?

Affiliate marketing neboli provizní/partnerský marketing je typ marketingu orientovaný na výkon. Partner (majitel webu) směruje přes odkaz/banner návštěvníky na web obchodníka. Pokud návštěvník nakoupí, tak je partnerovi připsána provize.

Affiliate programy jsou různé, někde získáte provizi za vyplnění formuláře, jinde za nákup, zanechání kontaktu nebo proklik reklamy. Ti nejzkušenější používají affiliate marketing i po telefonu.

Zpětné odkazy

Prodej odkazů je zajímavou volbou pro weby s menší návštěvností. Pokud nemáte návštěvnost v řádu stovek, tisíc denně, tak o vaši inzerci nebude velký zájem. Existuje tu možnost i pro menší weby.

Vlastní produkt/služba

Pokud nechcete spoléhat na nikoho jiného a získat ještě větší marži. Vytvořte si vlastní produkt, může to být kniha, kurz, nebo něco vyrobte. Můžete prodávat i vlastní službu. Např. pokud jste fotograf, grafik nebo copywriter, tak je to ideální volba.

Další možnosti monetizace

Mnoho nabídek nákupu odkazů nebo článků naleznete i na těchto fórech:

To by byly hlavní typy monetizace. Dají se kombinovat a na každý web se bude hodit jiný. Nebojte se vyzkoušet všechny a testujte, který vám bude přinášet největší zisky.

Zaujal tě článek? Dej nám zpětnou vazbu:

Hodnocení: 4.7 / 5. Hlasů: 41

Ještě žádné hodnocení 🙁 Buď první!

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *